• الساعة : 00:00
  • التأریخ : 05/08/2023
  • عدد الزیارة : 210
شهدای لواسان
شهید یدالله شیخی

شهید یدالله شیخی

شهید یدالله سال 1314 در ناران لواسان کوچک به دنیا آمد. نام پدرش عليرضا و مادر خانم احیایی است فرزند دوم خانواده است و یک برادر دارد. آقای علیرضا شیخی با شغل کشاورزی زندگی خانواده اش را می گذراند در زمانی که دو کودکش خردسال بودند از دنیا میرود و همسرش خانم احیایی را با دو پسرش تنها میگذارد. خانم احیایی برای گذران زندگی به تهران میآید و با کار در مدرسه فرزندانش را بزرگ میکند.

شهید یدالله تا مقطع شش ابتدایی درس خواند و سپس برای کمک به هزینه زندگی در مغازه دوچرخه سازی کار میکرد. سال 1339 با خانم هاجر مهری ازدواج کرد و صاحب دو دختر و دو پسر شد و با شغل رانندگی کامیون زندگی خانواده اش را میگذراند. در ایام جنگ پسرش علیرضا برای خدمت سربازی وارد لشکر 77 خراسان شد شهید یدالله برای دیدن او به جزیره مجنون رفت. در مسیر به او مأموریت اعزام به جبهه داده می‌شود. شهید یدالله در چند نوبت در بخش مهندسی جبهه به خدمت مشغول شد. سرانجام در عملیات والفجر هشت که مشغول بردن بار برای ساخت پل بود،

مورد اصابت خمپاره قرار گرفت و از ناحیه پا به درجه جانبازی نائل گشت و لقب شهید زنده به وی داده شد.

سال 1384 دچار سکته مغزی شد و پای سالمش نیز از کار افتاد همسر و فرزندش حدود چهارده سال از وی مراقبت می‌کردند. سرانجام تاریخ 20/1/1394 به درجه شهادت نایل گشت. شهید زنده یدالله شیخی با تشییع با شکوه مردم لواسان و سپاه و بسیج و رئيس بنیاد شهید منطقه شمیرانات و دیگر نهادهای شهرستان در کنار شهدای مجاور امامزاده فضل‌علی ابن موسی کاظم (ع) به خاک سپرده شد و مزارش زیارتگاه عاشقان راه شهادت گردید.

 

الدرجة :  0 |  المجموع :  0

اللصوق

    6.1.7.0
    V6.1.7.0