• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۱/۲۰ 
  • تعداد بازدید : 348
شهدای لواسان
شهید سید رضا صفوی

شهید سید رضا صفوی

 شهید سید رضا سال 1345 در منطقۀ میدان خراسان تهران به دنیا آمده است. نام پدرش سید رحیم و مادرش رحیمه قیامی است. فرزند دوم خانواده و صاحب چهار خواهر و دو برادر است. پدر شهید سید رضا در ارتش خدمت می‌کرد.

شید سید رضا تحصیلات خود را در منطقه دوازده تهران گذراند و استخدام نیروی هوایی ارتش شد. علاقه داشت از همان یگان هوایی وارد جبهۀ نبرد علیه نیروهای بعثی شود ولی به او اجازه داده نشد! سرانجام به بسیج منطقه مراجعه کرد و از طریق پایگاه محل به جبهه رفت و در عملیات کربلای یک شرکت کرد و در تاریخ 10/4/1365 به شهادت رسید. مزارش در بهشت زهرا قطعه 53 زیارت‌گاه عاشقان ره شهادت است.

مادر شهید

خیلی علاقه داشت به جبهه برود و تلاش زیادی هم کرد ولی به او اجازه نمی‌داند. سرانجام به بسیج رفت و از پایگاه بسیج محل به جبهه اعزام شد و در عملیات کربلای یک به شهادت رسید. سید رضا پسر با غیرتی بود و به خاطر حملۀ عراق به کشورمان بی‌تاب شده بود.

فرازهایی از وصیت‌نامه شهید سید رضا

«... مولای من! این جان بی‌ارزش را از این حقیر قبول کن! گرچه کم ارزش است اما هرچه هست همین است. من آن‌قدر با این جسم آلوده گناه کرده‌ام که می‌ترسم نام تو را بر زبان الکن خود بیاورم... مولای من ... ای بهترین کس من...

بچه‌ها! به حرف مربیان و معلمان قرآن خود گوش دهید! به حرف رهبر گوش فرا دهید... کسی که بخواهد درس بخواند در همه جا می‌تواند درس بخواند. مگر کسانی نبودند که در جبهه دیپلم گرفتند...

... هیچ کس حق ندارد شهادت مرا گردن کسی بیندازد. مگر من بچه بودم که فرق بین راحتی با توپ و آتش را نفهمم. کسی که دیوانه شد دیگر چیزی برایش جانشین این‌ها نمی‌شود. آن هم دیوانه حسین (ع) و بس. بچه‌ها! اصلاً خدای متعال برای خاطر حسین (ع) ما را آفریده است...»

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0