• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۱/۲۷ 
  • تعداد بازدید : 350
شهدای لواسان
شهید محمدعلی سنبله كار

شهید محمد علی سنبله‌کار

شهید محمدعلی سال 1340 در شهر ری در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. 

شهید محمدعلی تحصیلات خود را در مدارس شهر ری گذراند و دیپلم خود را از هنرستان صنعتی شهر ری در رشتۀ فنی الکتروتکنیک اخذ کرد.

با آغاز اولین روز جنگ، همراه چند تن از دوستانش برای دفاع از کشور به شهر اهواز رفت. در آن شهر با نیروهای چریکی شهید چمران ملاقات کرد. شهید چمران تعدادی از چریک‌های لبنانی و نیروهای فدائیان اسلام را برای آموزش رزمی جوانان انتخاب کرده بود. شهید محمدعلی و دوستانش وقتی با تمرینات سخت مربیان مواجه شدند، تصمیم گرفتند از طریق خدمت سربازی به جبهه بیایند. شهید محمدعلی از تاریخ 1359/10/20 تا 1361/4/20 در واحد توپ‌خانۀ ارتش خدمت کرد. به علت مجروحیت شدید به تهران منتقل گردید. ولی پس از بهبودی به جبهه برگشت و به عنوان سرباز بسیجی از کشور اسلامی خود دفاع کرد. سرانجام .مجروح شیمیایی شد و سالهای بسیاری را با کمک دستگاه اکسیژن زندگی کرد. در نهایت در تاریخ 1382/5/31 در اثر عوارض شدید گازهای شیمیایی به شهادت رسید. مزار مطهرش در کنار شهدای ناران در جوار امامزاده فضل‌علی زیارتگاه عاشقان راه شهادت است.

وصیت‌نامه شهید سنبله کار

«وصیت می‌کنم به خانواده عزیزم به تقوا و پاکدامنی در دین و دنیا و پرهیز از هوای نفس. امیدوارم در معاش خود همیشه مراقب حلال و حرام باشید. از حرام بگریزید و از حلال زیاده مصرف نکنید که مسئول خواهید بود. اگر خداوند متعال اراده فرموده که از مال دنیا بهره‌ای ببرید، سعی کنید با آن عاقبت به خیر شوید و آخرت خویش را آباد کنید. به دیگران مباهات نکنید که هر چه هست از آن اوست و همه چیز به رسم امانت به ما سپرده شده است. پس در امانت خیانت نکنید! به اندازه استحقاق خود از آن بهره مند شوید. از اقوام هرگز غافل نشوید؛ به همه سر بزنید و همه را سرکشی کنید! نکند که مشکلی داشته باشند و شما غافل بمانید. با همسایگان مهربانی کنید و از حال‌شان با خبر باشید. مراقب جوانان و نوجوانان خود باشید. در این وانفسای آخرالزمان خطرات در کمین آن‌هاست. سعی کنید موانع ازدواج آن‌ها برطرف کنید که زود ازدواج کنند و بعد از ازدواج نیز از آنها غاقل نشوید و پیوسته از آنها مراقبت کنید تا مشکلات روزگار آنها را تباه نکند و از راه راست خارج نشوند...»

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0