• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ 
  • تعداد بازدید : 301
شهدای لواسان
شهید مصطفی نیكو رفتار

شهید مصطفی نیکورفتار

شهید مصطفی سال ۱۳۴۲ در روستای هنزک لواسان به دنیا آمد نام پدرش حسین نیکورفتار و مادرش بی بی رحمانی است فرزند پنجم خانواده بود و پنج برادر و یک خواهر داشت. پدر خانواده با شغل کشاورزی زندگی خانوادۀ خود را میگذراند شهید مصطفی مادرش را در سن ۴ سالگی و پدرش را در سن ۱۰ سالگی از دست داد. 

شهید مصطفی و برادرانش را خاله توران و خاله زهرا به تهران بردند و برایشان مادری کردند. شهید مصطفی تحصیلات خود را در محله ،امیریه منطقه ۱۱ تهران گذراند و در سن هجده سالگی خود را برای خدمت سربازی به ارتش معرفی کرد شهید مصطفی در یگان نیروی زمینی خویشاوند و همشهری خود ، استوار دوم شهید حسین زارعی خدمت می‌کرد. وی پس از هشت ماه جان فشانی در منطقه بستان مورد اصابت گلوله خمپاره قرار گرفت و در تاریخ 62/۶/6به شهادت رسید.

در آن ایام شهید مصطفی اولین شهید محله ناران بود حسین زارعی که خود شاهد شهادت مصطفی بود از این حادثه بسیار منقلب شد و پس از شرکت در مراسم شهادت ،مصطفی خداحافظی سوزناکی با خانواده و هم محلی‌ها کرد و دو ماه بعد او نیز به خیل شهدا پیوست.

مردم لواسان برای شهید مصطفی که پدر و مادر خود را در کودکی از دست داده بود مراسم با شکوهی برپا کردند. پیکر مطهر شهید مصطفی توسط مردم غریب نواز لواسان تشیع و در جوار مزار امامزاده فضلعلی ابن موسی کاظم (ع) ناران به خاک سپرده شد. مزار ساده و بی آلایشش در ضلع شرقی بقعه امام زاده از شهدای صحن جدا مانده ولی افتخار پیدا کرده است نزدیک مزار پاک آقا فضل علی (ع)باشد و به عنوان اولین شهید ناران مورد توجه مردم عاشق راه شهادت واقع گردید.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0