• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۵/۱۰ 
  • تعداد بازدید : 178
شهدای لواسان
شهید سیدحسن لاجوئی

شهيد سيد حسن لاجويی

 

شهيد حسن سال ١٣٣٧ در شهر لواسان محلۀ ناران به دنيا آمد. نام پدرش سيد عزيزالله و نام مادرش مولود كردی است. فرزند پنجم خانواده است و شش برادر دارد.سيد عزيزالله لاجوئی زندگی خانواده خود را با شغل كشاورزی اداره میكرد.

شهيد سيد حسن تحصيلات خود را تا دوران سيكل در لواسان سپری كرد و بعد به منطقۀ تهران نو رفت و در مدارس آن منطقه، مدرك ديپلم خود را اخذ كرد. شهيد سيد حسن در دوران تحصيل به مسجد محل، مسجد ليله القدر واقع در محلۀ تهران نو، رفت و آمد كرد و به فعاليت انقلابی پرداخت. با تشكيل بسيج و سپاه پاسداران، وارد اين نهاد انقابی شد. به مدت سه سال در بيت رهبری، امام خمينی (ره) خدمت كرد و سپس مسئول بسيج كارخانجات شرق كشور شد و خدمات بی شائبه ای از خود به ثبت رساند.

سال ٦٣ با خانم فاطمه نوحی ازدواج كرد و صاحب يك فرزند پسر شد. در دوران دفاع مقدس، علی رغم مخالفت مسئوان بسيج، برگۀ اعزام به جبهه گرفت. شهيد سيد حسن در زمانی كه مسئول بسيج در كارخانه ها بود، در خدمت رسانی به كارگران و خانواده هايشان از بودجۀ شخصی خود بسيار هزينه كرد. به جهت مؤثر بودن رفتار و شخصيت دينی شهيد سيد حسن در بين كارگران و صاحبان كارخانه، مسئولان بسيج و سپاه راضی به جبهه رقتن وی نبودند؛ ولی شهيد سيد حسن راه خود را انتخاب كرده بود و با اصرار خود سه نوبت به جبهه اعزام شد. سرانجام زمانی كه فرزندش دو ماهه بود، همسر و نوزادش را به لواسان آورد؛ برای بار آخر از خانوادهاش خداحافظی كرد و به خظ مقدم جبهه رفت و پس از به جا گذاشتن رشادتهای بیشمار از خود، روز ٤١/٣/١٣٦٥ در منطقۀ فاو به شهادت رسيد.  كنار در بهشت سه سال منتظر ماند و در سالروز شهادت خود، ١٤ خرداد، مراد و رهبرش را در بهشت ديدار كرد!

وصيتنامه شهيد سيد حسن لاجوئی

بسم ﷲ الرحمن الرحيم

به نام ﷲ پاسدار حرمت خون شهيدان:

با سلام و درود بر پيامبران خدا از حضرت آدم تا خاتم الانبيا، حضرت محمد مصطفی (ص) و درود و سلام بر چهارده معصوم (ع) از اولين آنها حضرت محمد (ص) تا آخرين آنها حضرت حجه ابن الحسن العسكری (عج) ارواح العالمين المقدمين الفداء و با سلام و درود بر ارواح طيبۀ شهدای راه اسلام و با سلام و درود بر رهبر كبير انقلاب اسلامی حضرت امام خمينی (دام ظله) اين بت كشن زمان!  ضمن معتقد بودن به روز قيامت (معاد) و اصول دين و مذهب و ولايت فقيه، اينجانب سيد حسن لاجوئی فرزند سيد عزيز ﷲ، داری شماره شناسنامه ٢ متولد 1337 صادره از لواسان، شهادت میدهم خدا يك است و شريكی ندارد. و محمد (ص) فرستاده اوست و ائمه اطهار (ع) را توسط پيامبر اكرم برگزيد تا اسلام راستين را به مردم بياموزند. بارخدايا! تو خود میدانی من خود داوطلبانه به جبهه آمدم تا در راه حمايت از دين تو، و دفاع از انقلاب اسلامی تو كه متصل به قيام مهدی (عج) است جهاد كنم.  بار خدايا! زندگی من كه به اسلام خدمتی نكرد! شايد با خون خود بتوانم درخت اسلام را آبياری كنم. پس اگر خون من به زمين ريخته شد و به درجه شهادت نائل آمدم، تو را شكر میكنم تا مرا مورد رحمت و بخششت قرار دهی. و اينك چند جملهای با امت حزب ﷲ دارم: 1- ای مردم هميشه خدا را در همه جا به ياد داشته باشيد! 2- از امام عزيز خمينی بت شكن اطاعت كنيد و ايشان را تنها نگذاريد و از اسلام و دين خدا حمايت كنيد.

و اما مادر عزيزم! اميدوارم مرا حلال نمائيد و در شهادت من گريه نكنيد و اگر گريه‌ای میكنی برای مظلومتيت جدم امام حسين (ع) گريه كنی و چند كلمه هم با برادران مهربانم: برادرانم! خواهی نخواهی يك روزی ما بايد از اين دنيای تنگ و تاريك برويم و در اين دنيا، مسافری بيش نيستيم و آنچه هست دار آخرت میباشد و اين دنيا به پيامبران و امامان ما وفا نكرد:  به ما وفا كند! اميدوارم در راه خدا قدم برداريد! اين نائب امام زمان (عج) را تنها نگذاريد! انشاءﷲ پيرو حقيقی او باشيد. و چند كلمه با همسر و فرزندم: همسر مهربانم: انشاءﷲ هميشه برای خدا قدم بردار و با صبر زينب گونۀ خود و با ايمان و شجاعت، درس بزرگی به منافقين بده!  همسرم: اين فرزند كوچك خود را با اسلام و قرآن آشنا ساز! به ايشان درس تقوا و پرهيزگاری بياموز! انشاءﷲ كه بتواند با تحصيلات خود به اسلام و مملكت اسلامی خدمت نمايد! فرزند عزيزم سيد محمد! هميشه  به ياد خدا باش و از دين او حمايت كن و از امام عزيز و بت شكن پيروی نما و طبق گفتۀ پيامبر اسلام...  بار خدايا! اين بندة حقير را مورد عفو بخشش و آمرزش خود قرار ده! از تو میخواهم اين بندة گناهكارت را توفيق حضور در ركاب امام زمانت عطا فرمائی تا بتواند در راه اسلام بجنگد و انشاءﷲ به شهادت برسد.  بار خدايا! مرا از بندگان مخلص درگاهت  قرار ده! آمين

در پایان ضمن خداحافظی از شما می‌خواهم هر کس بدی از این بنده حقیر دیده است، به خوبی‌های خود ببخشد!

                                                                          سیدحسن لاجوئی 1365/02/28

امتیاز :  ۲.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0